El Ple ordinari de juny de l’Ajuntament de Sant Just Desvern, celebrat el 25 de juny, ha donat llum verda inicial al Projecte de Zona de Baixes Emissions (ZBE) i a la nova ordenança que regularà l’accés, la circulació i l’estacionament de determinats vehicles al municipi.
La implantació de la ZBE respon al marc normatiu vigent i al fet que Sant Just és un municipi de més de 20.000 habitants afectat per superacions de contaminants atmosfèrics.

Dins de les proposicions d’urgència, es va aprovar provisionalment l’Ordenança fiscal reguladora del recàrrec sobre l’impost sobre les estades en establiments turístics.

En la mateixa línia, es va aprovar el conveni amb l’Agència Tributària de Catalunya per regular la transferència del recàrrec municipal de l’impost sobre les estades en allotjaments turístics.

El Ple també va incloure la lectura del Manifest amb motiu del 28J Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+.
D’altra banda, a les 19.00 una setantena de persones van concentrar-se davant l’Ajuntament i van llegir el manifest del ”Grup de Suport Tardor Absolució”. Una quinzena d’aquestes persones també va assistir a la part final del ple, on van expressar davant la corporació, en nom de tota la resta, el suport a les dues persones detingudes després del concert de Festes de Tardor de l’any passat que, avui dia, continuen amb la causa judicial oberta.
El Ple es pot recuperar íntegrament al canal de YouTube de l’Ajuntament.
