El Ple de l’Ajuntament de Sant Just Desvern tindrà lloc aquest dijous 25 de juny, a les 19 h.
La sessió es podrà seguir presencialment o en directe a través del canal de YouTube de l’Ajuntament.
Com ja és habitual, una hora abans, a les 18 h tindrà lloc l’espai de precs i preguntes de la ciutadania, també retransmès en directe. Es poden fer presencialment o fent ús del correu electrònic preguntesple@santjust.cat que ha de ser enviat entre les 24 h abans de la celebració de la sessió i les 12 del migdia del mateix dia del Ple.
En aquesta ocasió, el punt destacat del Ple és l’aprovació inicial del Projecte de Zona de Baixes Emissions de Sant Just Desvern i de l’ordenança que en regularà el funcionament.
Una zona de baixes emissions és un àmbit urbà on es limita la circulació dels vehicles més contaminants amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’aire, reduir les emissions vinculades a la mobilitat i protegir la salut de la ciutadania.
La implantació de la ZBE respon al marc normatiu vigent i al fet que Sant Just és un municipi de més de 20.000 habitants afectat per superacions de contaminants atmosfèrics. El projecte tècnic ha estat redactat per l’Institut Metròpoli i promogut per l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
La proposta segueix el model metropolità de Zona de Baixes Emissions, el mateix marc de referència que ja s’aplica a Barcelona i en altres municipis de l’entorn metropolità.
L’ordenança també preveu un règim d’exempcions i autoritzacions per a casos justificats, amb l’objectiu que l’aplicació de la mesura sigui progressiva i tingui en compte determinades situacions socials, professionals o de mobilitat.
No respectar les restriccions de circulació es considera una infracció greu i pot comportar una sanció de 200 euros.
Abans del torn de precs i preguntes del regidorat es procedirà a la lectura del Manifest amb motiu del 28J Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+.
Podeu consultar l’ordre del dia complet al web municipal.